Hvis du som udlejer mener, at de brændstof- eller batteriaflæsningen en lejer rapportere ved afhentning eller tilbagelevering af din bil er forkert, kan du anmode om refusion for den rapporterede forskel.
Du kan finde oplysninger om opladning og elbiler her.
Sådan finder du brændstof eller batterimålingerne fra en booking
- Find den relevante booking
Gå til Lejeaftaler, så Afsluttede lejeaftaler og vælg herefter den relevante booking.
- Åbn oversigten fra afhentning og returnering
Nederst på siden under Lejeaftalen skal du vælge Oversigt over afhentning og aflevering. Bemærk at dette link først vises, når lejekontrakten er afsluttet.
- Se detaljerne
Du kan se brændstof eller batterimålingerne i forbindelse med afhentnings- og tilbageleveringen under overskrifterne Brændstof- eller batteriniveau. Hvis din bil ikke er udstyret med vores Nøglefri teknologi, eller hvis vi ikke automatisk kan aflæse brændstof eller batteriniveauet i din bil, kan du se det billede som blev taget af brændstof- eller batterimåleren under Se foto.
Hvornår man som udlejer skal foreslå en brændstof- eller batterijustering
Hvis du som udlejer mener, at lejerens rapporterede brændstof eller batteriaflæsninger ved afhentning eller aflevering er væsentligt forkerte, kan du foreslå en justering.
Hvis du mener, at brændstof- eller batteriværdierne er forkerte
- Send anmodningen så hurtigt som muligt
For at opnå de bedste chancer for, at dit krav bliver godkendt, skal du indsende det inden for 72 timer efter, at lejen er afsluttet.
- Find den relevante udlejning
Gå til Lejeaftaler, så Afsluttede lejeaftaler og vælg herefter den relevante booking. Se da efter knappen Ekstraomkostning øverst på siden. Du kan også finde den relevante booking ved hjælp af din bils Kalender under siden Din(e) bil(er).
- Indsend anmodningen
Sørg for, at du har alle relevante fotos klar, og indsend derefter et udgiftanmodning direkte fra den relevante booking. Læs mere om, hvordan det fungerer her.