Hvordan kan vi hjælpe?

Fartbøder

Hvis en lejer har fået en fartbøde under en udlejning, kan lejeren være ansvarlig, og du kan som udlejer derfor anmode om refusion af omkostningerne fra lejeren.

Når en lejer er ansvarlig for en fartbøde

Lejere er ansvarlige for fartbøder udstedt mellem det tidspunkt, hvor lejer henter bilen, og det tidspunkt, hvor lejer returnerer den.

Hvis du modtager en fartbøde som udlejer

I følgende tilfælde skal du kontakte GoMore Support direkte, så vi kan samarbejde med de lokale myndigheder om at overføre bøden til lejeren:

  • Bøder med klip i kørekortet.
  • Bøder, der indeholder en strafferetlig sanktion.
  • Bøder udstedt i en fremmed valuta.
  • Hvis ejerskabet af en bøde skal flyttes til lejer.

I alle andre tilfælde skal du følge disse trin:

  1. Betal med det samme
    Dette hjælper med at undgå gebyrer for sen betaling, som lejere ikke er ansvarlige for. Du kan være sikker på, at du vil blive refunderet, hvis dit krav er gyldigt.
  2. Find den relevante booking
    Gå til Lejeaftaler, så Afsluttede lejeaftaler og vælg herefter den relevante booking. Se da efter knappen Ekstraomkostning øverst på siden. Du kan også finde den relevante booking ved hjælp af din bils Kalender under siden Din(e) bil(er).
  3. Indsend anmodningen
    Sørg for at have et billede af bøden klar, og indsend derefter anmodningen om refundering af de ekstra omkostninger, direkte fra den relevante booking. Læs mere om, hvordan det fungerer her.

Fandt du, hvad du skulle bruge?

Relaterede artikler

Hjælp til biludlejere

Sådan rapporterer du ekstraomkostninger

Har du stadig spørgsmål?

Kontakt os