Hvordan kan vi hjælpe?

Hjælp hjem Biludlejning Erhvervsudlejning af biler Forventninger til erhvervskøretøjer og -udlejere på GoMore

Forventninger til erhvervskøretøjer og -udlejere på GoMore

Som erhvervsudlejer, der udlejer sine køretøjer på GoMore, er det afgørende, at du opretholder vores standarder for køretøjets stand, renlighed og generelle køredygtighed. På den måde sikrer vi, at enhver udlejning en sikker, pålidelig og god oplevelse for lejerne. I denne guide kan du se, hvad GoMore forventer af erhvervsudlejede køretøjer og deres udlejere.

Vedligeholdelse og stand

Regelmæssig vedligeholdelse

  • Det er dit ansvar at sikre, at køretøjet altid er i sikker stand og opfylder alle lovmæssige krav fx til periodiske inspektioner, dæktryk, dækmønster og sikkerhedsudstyr. Før hver udlejning skal du sikre dig, at der er fyldt tilstrækkeligt med olie, kølervæske, vand og sprinklervæske på køretøjet. Køretøjet skal også være præsentabelt og svare til beskrivelsen og billederne på GoMore.

Kontrol før udlejning

  • Ingen advarselslamper: Sørg for, at der ikke er nogen væsentlige fejl, som fx røde advarselslamper, der kan påvirke køretøjets drift eller sikkerhed. GoMore forbeholder sig ret til at annullere en leje eller reducere lejeprisen, hvis et køretøj ikke opfylder disse standarder. Du vil ikke blive kompenseret for tabt indtægt i sådanne tilfælde.

Rengøring

Vi anbefaler, at bilerne rengøres indvendigt og udvendigt hver 3.-4. uge, afhængigt af sæson og brug.

Bilens tilgængelighed

  • Lås op via appen: Før du tager din GoMore Nøglefri bil til et værksted eller ringer efter vejhjælp, skal du sørge for, at bilen er låst op via appen. Dette deaktiverer tyverisikringen og gør det muligt at starte bilen.

Periodiske inspektioner

Selvom en bil for nylig har været til syn, kan der stadig opstå fejl og nedbrud, som måske ikke er lejerens skyld. I tilfælde af tvivl om ansvaret for en skade bør skaden vurderes på et uafhængigt værksted for at afgøre, om lejeren er ansvarlig.

Gør din bil klar til vinteren

Vinterberedskab

  • Isskrabere og vinterdæk: Hav altid en isskraber i bilen, så lejerne trygt kan rengøre vinduerne i frostvejr. Overvej at udstyre dine køretøjer med vinterdæk for at forbedre vejgrebet og reducere bremselængden i de kolde måneder. Det forhindrer ikke kun potentielle ulykker, men kan også føre til flere udlejninger i vintersæsonen. Sørg for, at dækkene har tilstrækkelig dækmønster til at håndtere isglatte veje sikkert.

Afhentning og tilbagelevering

Nøglefri udlejning

  • Digital kontrakt: Hvis du har GoMore Nøglefri installeret i din bil, udfylder lejere en digital kontrakt, som GoMore automatisk får adgang til. Du behøver ikke at være til stede ved overdragelse eller tilbagelevering af bilen.

Ikke-Nøglefri udlejning

  • Udlejers eller med-udlejers tilstedeværelse er påkrævet: Hvis du ikke har GoMore Nøglefri installeret, skal du eller en med-udlejer være fysisk til stede for at overdrage bilen til lejeren og udfylde den digitale lejekontrakt i appen. Du skal også være til stede ved tilbagelevering af bilen for at sikre, at bilens stand er dokumenteret med fotos, brændstof og kilometertal.

Tilgængelighed

Som udlejer skal du eller en eventuel med-udlejer være tilgængelige for besvarelse af beskeder og opkald fra dine lejere i hele lejeperioden. I tilfælde af akutte tekniske problemer fx med Nøglefri har både du og lejeren adgang til GoMores nødlinje. Der forventes hurtige svar i beskedsystemet før, under og efter udlejningen. I tilfælde af nedbrud eller akutte situationer, hvor GoMore og lejeren ikke kan kontakte udlejeren, kan GoMore beslutte reparationer på vegne af udlejeren, hvis det er nødvendigt.

Oprethold en god tone

  • Erfaringer: Hold altid en god tone i kommunikationen med lejere og GoMore. Det letter sagsbehandlingen og sikrer, at lejerne vil vælge dine biler igen. Kontakt GoMore Support for at få hjælp til eventuelle uoverensstemmelser eller udfordringer.

Fandt du, hvad du skulle bruge?