Hvordan kan vi hjælpe?

Hjælp Biludlejning Hjælp til lejere Sen og tidlig tilbagelevering af bil som lejer på GoMore

Sen og tidlig tilbagelevering af bil som lejer på GoMore

Det er væsentligt at du afleverer din lejebil til tiden for at undgå problemer og ekstra omkostninger. Hvis du forventer, at du ikke kan aflevere bilen som planlagt, eller hvis du er i stand til at aflevere den tidligere end planlagt, kan du gøre det på en ansvarlig måde på GoMore. Her er en guide til, hvordan du håndterer sene og tidlige tilbageleveringer, og hvad du kan forvente.

Dit ansvar som lejer

Aflever bilen til tiden

Rettidig tilbagelevering: Du er ansvarlig for at tilbagelevere lejebilen til tiden i henhold til aftalen. Hvis du ser, at du kommer for sent eller kan aflevere bilen tidligere, er det vigtigt at handle hurtigt for at minimere eventuelle forstyrrelser eller ekstra omkostninger.

Forlængelse af lejeperioden

  • Anmodning om forlængelse: Hvis du har brug for bilen i længere tid end oprindeligt planlagt, kan du anmode om en forlængelse via GoMore-appen. Gå til funktionen 'Forlæng leje' under din nuværende lejeaftale eller på siden med dine lejeaftaler på hjemmesiden. Husk, at der kun kan anmodes om forlængelser, efter at lejeperioden er påbegyndt.

Håndtering af tidlig tilbagelevering

  • Hvis du vælger at aflevere bilen tidligere end det aftalte tidspunkt, skal du være opmærksom på, at GoMore ikke giver refusion for den ubrugte del af lejeperioden. Det er vigtigt at planlægge din lejeperiode så nøjagtigt, som muligt, for at undgå at betale for ubenyttet tid.

Hvad sker der, hvis du afleverer bilen for sent?

Anmod om forlængelse

  • Når du anmoder om en forlængelse, modtager udlejer en automatisk besked og kan enten acceptere eller afvise din anmodning.

  • Vent på godkendelse: Husk, at en forlængelse kun er gyldig, hvis udlejer accepterer den. Hvis udlejer ikke accepterer forlængelsen, skal du aflevere bilen på det oprindeligt aftalte tidspunkt. Hvis bilen afleveres for sent, vil der blive pålagt et gebyr for sen tilbagelevering.

Gebyr for sen tilbagelevering

Forstå gebyrerne:

  • 0 til 15 minutter for sent: Der er en bufferperiode, hvor der ikke opkræves gebyr.

  • 15 minutter til 24 timer for sent: Et gebyr på 0,7 % af bilens dagspris (justeret for dynamisk prissætning) pr. minut, inklusive de første 15 minutter.

  • Mere end 24 timer forsinket: Der pålægges et forsinkelsesgebyr for de første 24 timer, og du vil også blive opkrævet bilens dagspris for hver påbegyndt forsinkelsesdag samt et administrationsgebyr i overensstemmelse med vores lejevilkår.

  • Gebyrbetaling: Disse gebyrer er beregnet til at kompensere udlejeren for ulejligheden og det potentielle tab af yderligere udlejninger. Gebyrerne opkræves direkte på det betalingkort, du har registreret.

Sådan undgår du gebyrer for sen tilbagelevering

  • Planlæg i forvejen: Afsæt altid ekstra tid til uventede forsinkelser og tjek trafikforholdene forud for din hjemkomst.

  • Kommuniker hurtigt: Hvis forsinkelser er uundgåelige, skal du informere udlejer og GoMore Support så hurtigt som muligt.

Hvad gør du, hvis du er uenig i et gebyr?

Håndtering: Hvis du mener, at et forsinkelsesgebyr er blevet opkrævet forkert, skal du kontakte GoMore Support inden for 24 timer efter lejeperiodens afslutning for at bestride opkrævningen. Vær forberedt på at fremlægge dokumentation for dit krav.

Fandt du, hvad du skulle bruge?